سعید طالبی؛ حسن محمودیان؛ محمدحسن سیف؛ احمد رستگار
چکیده
هدف پژوهش کاربرد شاخص رضایتمندی مشتریان و عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و یادگیری است. پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری آن را کلیه اعضای علمی دانشگاههای پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز تشکیل میدهند. با استفاده از فرمول کرجسی و مورگان و با حذف پرسشنامههای ناقص تعداد 239 پرسشنامه به روش آماری تحلیل مسیر تجزیهوتحلیل شد. اثرات مستقیم ...
بیشتر
هدف پژوهش کاربرد شاخص رضایتمندی مشتریان و عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و یادگیری است. پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری آن را کلیه اعضای علمی دانشگاههای پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز تشکیل میدهند. با استفاده از فرمول کرجسی و مورگان و با حذف پرسشنامههای ناقص تعداد 239 پرسشنامه به روش آماری تحلیل مسیر تجزیهوتحلیل شد. اثرات مستقیم رضایتمندی دانشجو (18/0) و تصویر ذهنی آنان(16/0) با وفاداری معنیدار است همچنین بین انتظارات دانشجو (47/0)، کیفیت مشهود سختافزار (19/0) و کیفیت مشهود نرمافزار (15/0) با رضایتمندی دانشجو اثری مستقیم و معنیداری وجود دارد. اما اثر مستقیم و معنیداری بین ارزش مشهود (10/0) با رضایتمندی دانشجو از دانشگاه برای ادامه تحصیل وجود ندارد. درنهایت تصویر ذهنی (45/0)، کیفیت مشهود سختافزار (15/0)، کیفیت مشهود نرمافزار (12/0) و انتظارات دانشجو (46/0) اثری مستقیم و معنیداری با رضایتمندی دانشجو دارد. لازم به ذکر است که تمامی متغیرهای پژوهش بهجز ارزش مشهود با رضایتمندی دانشجو اثر مستقیم و معنیداری وجود دارد.